A közösségi média már-már függővé teszi az ott jelenlévő embereket, így aztán nem csoda az sem, hogy fűt-fát megosztunk magunkról, még az egészségügyi problémáinkat is. Ezek között előkelő helyet foglal el a fogfájás panasza is, állítja a Kaliforniai San Fransisco Egyetem kutatócsoportja, akik a Twitteren közzétett posztokat vizsgálták.
Ráadásul a többség nem csak közli, hogy fáj a foga, de a részvét mellett tanácsot is vár ismerőseitől. Hét, nem egymást követő napon 1000 tweet-et választottak ki véletlenszerűen az összesen 4 859 témába vágó bejegyzés közül. A tweet-eket előre meghatározott, nem zártkörű, személyes kategóriákból választották ki, s mindegyik kapcsolódott valamilyen módon a fogfájás érzetéhez, a fájdalom kezeléséhez, esetleg tapasztalatcseréhez, tanácsok kéréséhez.
Miután kizárták a kétértelmű válaszokat, spameket és egyazon felhasználó újbóli hozzászólásait, összesen 772 bejegyzést választottak ki, elemeztek – így vizsgálva többek között a téma gyakoriságát is. A vizsgált tweet-ek 83%-át, mint általánosan a fogászati fájdalomhoz kapcsolódó bejegyzést kategorizáltak, a posztolók 22%-a arról számolt be, hogy tett vagy tervezett valamit tenni az ügy érdekében, 15% pedig arról írt, a fogfájás hogyan befolyásolja mindennapi életét. Akik ténylegesen tettek valamit a panasz megszüntetéséért, 44 %-ban ellátogattak a fogorvoshoz, 43% antibiotikumot vagy fájdalomcsillapítót vett be, 14% viszont tanácsot kért az őt követő ismerőseitől.
A kutatás hitelességét több szakmai szervezet biztosította, akik szerint a közösségi média nagyszerű lehetőséget biztosít közegészségügyi, népességi adatok gyűjtésére is.