Több kommunikációra van szüksége a fogászati pácienseknek

Sokan gondolják, hogy a fogászati ellenőrzések elhanyagolásának mindössze anyagi vagy lelki tényezői vannak, pedig a legújabb kutatások szerint a páciensek „egészségügyi műveltsége” legalább olyan lényeges, ha fogorvosuk felkereséséről van szó. Minél kevesebb információval rendelkeznek a betegek, annál kevésbé fogják újból meglátogatni a fogászatot – derül ki a legújabb kutatási eredményekből.

A megfelelő kommunikáció megnöveli a beteg önbizalmát és elégedettségét. /Kép: dentistryiq.com/
A megfelelő kommunikáció megnöveli a beteg önbizalmát és elégedettségét. /Kép: dentistryiq.com/

Nem csak a származás, a nem, az iskolázottság, a pénzügyi státusz vagy a fogászati ellátás hozzáférhetősége van hatással a rossz szájhigiénia kialakulására – állítja a Floridai Egyetem kutatócsoportja, akik Egyesült Államokbeli adatok elemzésével jutottak el végső következtetésükhöz.

Ha egy személy számára az egészségügyi információk nem hozzáférhetőek vagy nehezen értelmezhetőek, akkor „egészségügyi műveltsége” alacsonyabb lesz, melynek következtében elhanyagolja a szájápolást és nem jelenik meg a rendszeres fogászati ellenőrzéseken.

(X) hirdetés

A megfelelő tájékozottság egyik alapját az orvos-beteg kommunikáció szolgáltatja, melyre a szakemberek szerint sokkal jobban oda kellene figyelnie a fogorvosoknak.

Ha a beteg nem kívülállóként vesz részt a kezelésen, hanem őt is bevonják az eseményekbe, akkor nagyobb önbizalommal távozhat, és nagyobb eséllyel térhet vissza a következő alkalommal.

Ahhoz, hogy a páciens jól érezze magát a fogorvosi székben, először is meg kell hallgatni személyes tapasztalatait és korábbi félelmeit a kezelésekkel kapcsolatban. Ez az első pillére a megfelelő orvos-beteg kapcsolatnak, mely önmagában megnöveli a páciens komfortérzetét.

(X) hirdetés

A kutatást vezető Yi Guo adjunktus szerint a kezelés alatt végig kerülni kell a szakmai nyelvezetet, ami tovább erősítheti a páciens kívülállóságát.

Henrietta Logan viselkedéskutató hozzátette, a fogorvosnak és az asszisztensnek egyrészt a beteget kell a kommunikáció középpontjába helyezni, másrészt pedig olyan egészségügyi és szájápolási információkat kell vele megosztania, melyek könnyen értelmezhetőek számára.

Hosszú távon csak így, az orvos-beteg kommunikáció fejlesztésével előzhető meg a rossz szájhigiénia és a fogászati ellenőrzések elkerülése. A betegek egészségügyi műveltségének növelésével a fogászat ismerőssé és szerethetővé válhat számukra, ami hosszú távon jobb szájhigiéniát és megnövekedett életminőséget eredményezhet.

Item added to cart.
0 items - Ft