Átszámítva hárommillió forint bírságot kellett kifizetnie annak a kínai vállalatnak, aki hirdetésében törvénybe ütköző módon egy ismert márkával hasonlította össze fogkrémjét, ráadásul meg is rágalmazta konkurensét.
A kínai Yung Shin szájápolási termékeket gyártó vállalt legújabb mentolos fogkrémjének a híre néhány hét
alatt bejárta az egész világot, na nem azért, mert annyira különleges termékről lenne szó, hanem mert a gyártó marketingesei felettébb érdekes hirdetési ötlettel rukkoltak elő: megrágalmaztak egy konkurens Colgate fogkrémet.
Óriásplakátjukon terméküket a Colgate Sensitive Pro-Relief Enamel Repair-rel vetették össze, s nem csak hogy saját fogkrémjüket hozták ki a megmérettetés győztesének, de azzal is megvádolták a szóban forgó terméket, hogy az soha nem ment át klinikai vizsgálatokon – amit a hatóságok puszta rágalmazásnak tartanak.
A kínai versenyhivatal kivizsgálta az óriásplakát kapcsán érkezett panaszt, s elismerte a Yung Shin vállalat bűnösségét, hozzátéve, a kínai cég hirdetésében azt is állította, hogy az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatósága (FDA) jóváhagyta termékét, ám erre semmiféle adat vagy elismervény nem hivatkozik.