hirdetés (X)

Öt biztos tipp fogcsikorgatás ellen

2016-02-10T19:15:35+00:00 2014. július 3.|Fogászati panaszok, Fogcsikorgatás|

Fogcsikorgatással nem csak a környezetünkre ijeszthetjük rá, hanem a fogzománcunknak is maradandó sérüléseket okozhatunk, épp ezért mindent meg kell tennünk, hogy felhagyjunk ezzel a rossz szokással és megelőzzük fogaink értelmetlen, ám visszafordíthatatlan károsodását.

fogcsikorgatas

1. Szokjunk le a koffeinről!

A kávé, tea, energiaital, kakaó és csokoládéfogyasztás a magas koffeintartalom miatt tovább erősíti a fogcsikorgatási hajlamot, ami eredendően a túlzott stresszből fakad.

A koffein amúgy sem javasolt, ha hajlamosak vagyunk a szorongásra, az ilyen italok helyett inkább fogyasszunk tiszta vizet vagy gyümölcsleveleket.

hirdetés (X)

2. Hagyjunk fel a túl sok rágózással!

A rágás során rengeteg izom van munkára fogva, ezek közül is vélhetően az állkapocshoz csatlakozó izomzat végzi a legnagyobb munkát.

Ha napi rendszerességgel rágózunk, ez az izom megszokja a munkát és sokkal kevésbé tud majd leállni az önkéntelen szorítással az éjszaka folyamán. Ha nem muszáj, ne rágózzunk annyit!

Az állandó fogcsikorgatás gyakori fejfájást, migrént eredményezhet.

3. Tanuljuk meg kezelni a stresszt!

A mindennapokkal járó stresszt és feszültséget mindenki másképp tolerálja, de egy biztos: ha sporttal, meditációval, jógával, különböző feszültségoldó módszerekkel képesek vagyunk ellensúlyozni a szervezetünket érő negatív hatásokat, akkor sokkal kiegyensúlyozottabb, egészségesebb életet tudunk élni.

Ha szervezetünk nyugodtabb, a feszültség miatt kialakuló fogcsikorgatás hajlama is csökkenni fog, így hosszú távon teljesen megszüntethetjük ezt az ártalmas szokást.

4. Ne rágcsáljunk sokat!

Az arc, az ajkak, a köröm, a ceruzavég rágcsálása mind állandó munkával látják el rágóizmainkat, folyamatos szorításnak kitéve állcsontunkat.

Az ilyen, amúgy sem áldásos megszokások sajnos csak támogatni fogják fogcsikorgatási hajlamunkat, épp ezért ezekkel is érdemes mielőbb felhagyni.

5. Használjunk fogvédőt!

Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy le tudunk-e szokni a fogcsikorgatásról vagy csak biztosra akarunk menni, hogy a fogaink nem látják kárát ennek a rossz szokásnak, akkor szerezzünk be éjszakai fogvédőt!

Az eszköz segít, hogy ne kopjon le a fogzománc az egymáshoz súrolódó fogfelszínekről, így hosszú távon anyagilag is kifizetődő lehet a fogvédő beszerzése.

További kérdéseid vannak?
A Fresh24Dental szakértői 24 órán belül válaszolnak kérdéseidre!

Kérdezd szakértőinket! 

A Fresh24Dental fogorvosai 24 órán belül válaszolnak! 

Kérdezd szakértőinket! 

A Fresh24Dental fogorvosai 24 órán belül válaszolnak! 

x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom